Storshopping!

Idag drog mamma och jag till Hööks för att köpa domdär bootsen till Sweetie plus att jag skulle handla lite för mitt presentkort :) Det slutade iaf med att vi åkte därifrån 1400 kr fattigare, det är nog dom bästa 1400 kronerna jag någonsin har spenderat i hästväg! :D Jag såg ett jääääättefint täcke där för ett tag sen, men det kunde jag bara drömma om för det kostade över 1000 spänn plus att det inte fanns i våran storlek :(( Sen när vi kom idag så var det massa reaskyltar överallt och vad ser jag? MITT TÄCKE! PÅ REA! Dyker ner i täckeskorgreagrejen och letar, hittar det sista täcket i våran storlek, snacka om att jag blev lycklig!??!?! :'D Köpte också en finfin grimma, grimskaft, teddypadd, schabrak, höpåsar, burkar och en sånhär rånarluva där bara ögonen syns, att ha när det är svinkallt ute o: Så får jag ju inte glömma bootsen (; dom var iaf jättebra, först lyfte Sweetie väldigt mycket på benen och tyckte att det var otroligt konstigt, men sen när hon kom ut och kände att hon kunde gå helt obehindrat blev hon asnöjd :D

För er som undrar lite mer vad det är för boots jag snackar om - Det är som skor, fast för hästar. Man trär på den på hoven och knäpper, det är likadan sula som på en människosko och allting, aldrig sett något liknande :o Dom köpte vi på Hööks och dom funkade JÄTTEBRA. Så om någon läsare har en barfotahäst som ömmar - köp boots! Dom kostar runt tusen spänn men det är det verkligen värt istället för att hästen ska ha ont :o

Och nu, när jag äntligen har bootsen så kan jag ju rida :D Testade lite idag och det gick bara fint c: Lyckades göra några sluta (slutor? slutaor?) och fan va nöjd jag blev tihi. Kör igen imorrn med min snutta, hon är verkligen bästabästa i hela världen <3 Uh måste färga håret imorrn också, inte lika kul .__.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback